Konkurrentanalyse

Hva gjør konkurrentene bedre og hvilke tiltak kan tas for å få et fortrinn på nett?


For å lykkes på nett så må du vite hvilke tiltak du kan iverksette for å skille deg ut fra dine konkurrenter. Konkurrentanalysen er en skreddersydd analyse med formål om å kartlegge bedriftens tilstedeværelse på nett. Analysen ser på følgende områder:

  • Synlighet i søkeresultatene til Google, både betalte og organiske.
  • Tilstedeværelse i sosiale medier.
  • Merkevarekjennskap blant Norges befolkning.
  • Viktige faktorer som påvirker nettsidens effektivitet og førsteinntrykk sett opp mot konkurrenters nettsider.

Analyserapporten er bygget opp slik at det viktigste blir summert opp tidlig i rapporten. Lenger ut i analyserapporten vil vi presentere metodikken bak konklusjonene vi kommer med. Til slutt inkluderer vi all statistikk vi benytter som grunnlaget for analyserapporten.

Sentrale spørsmål vi besvarer i rapporten er:

  • Hvem er konkurrentene våre
  • Hva gjør våre konkurrenter bedre enn oss?
  • Hva gjør våre konkurrenter som vi ikke gjør?
  • Hva gjør vi bedre enn våre konkurrenter?
  • Hvordan kan vi skape et konkurransefortrinn?

Ønsker du å effektivt skape vekst i bedriften online? Konkurrentanalysen setter et søkelys på de områdene av deres online tilstedeværelse som burde ha størst fokus i tiden som kommer.

Ta kontakt med oss i dag så hjelper vi deg med synlighet på nett!

Ta kontakt i dag for en uforpliktende samtale

Legg igjen nummeret ditt under eller send inn en forespørsel, valget er ditt!

Please leave this field empty.