Varmekart

Et varmekart viser deg visuelt hvor besøkende klikker inne på nettsiden din.

Det finnes ingen fasit på hvordan en nettside skal se ut og fungere. Den beste måten å finne ut hvilke elementer som funker og ikke på nettsiden er ved hjelp av varmekart og splitttesting.

Vet du hvor dine besøkende klikker?

Et varmekart består av et interaktivt bilde som viser hvor folk klikker inne på nettsiden. Områdene som blir trykket mest på er uthevet i rødt. Du vil lett se hvilke deler av nettsiden som er ofte brukt og hvilke som ikke trekker brukerens oppmerksomhet. Det kan være til stor hjelp dersom du lurer på hvordan brukere navigerer på nettsiden. Finner brukerne dine fram til det de leter etter? Er kontaktsiden synlig nok? Finnes det en naturlig flyt i hvordan man navigerer inne på siden? Et varmekart gir deg innsikt du ellers ikke ville funnet på egenhånd.

Øk konverteringer og salg

Er det få som klikker på en seksjon kan man benytte plassen til noe annet som fanger den besøkendes oppmerksomhet. Ofte ser vi at de elementene man tror fungerer ikke fungerer.
Ved hjelp av et varmekart kan du skreddersy siden din til å fungere så effektivt som mulig!

Fordelene med et varmekart er mange:

  • Se hva og hvor brukerne trykker
  • Se hva som fungerer og ikke
  • Identifisere nettsidens svakheter

Vi anbefaler å kjøre et varmekart i minst 3 måneder før man eventuelt starter med konverteringsoptimalisering. Dette er nødvendig for å samle tilstrekkelig data til å ta informerte avgjørelser.

Ta kontakt i dag for en uforpliktende samtale

Legg igjen nummeret ditt under eller send inn en forespørsel, valget er ditt!

Please leave this field empty.