Hvorfor velge Optimal Norge?

Vi har drevet med Instagramannonsering siden det ble introdusert og vi holder oss alltid oppdatert med det siste fra Instagram. I tillegg til dette har vi en lang fartstid i annen markedsføring på nett som Facebook Ads, Google AdWords og Display Ads. Ved å kartlegge deres behov vil vi kunne finne og rådføre din bedrift om hva slags annonsetype som kan fungere best. Vi bruker tid på tilpassing av budskap og tekster slik at annonseringen gir best avkastning.

Hvorfor annonsere på Instagram?

Instagram ble lansert i oktober 2010 og har i dag blitt et av de mest populære sosiale mediene i verden. De har rundet mer enn 400 millioner aktive brukere i verden. I Q1 2016 har Instagram totalt 1,6 millioner norske brukere og mer enn 56% av disse er aktive brukere. Med andre ord så er Instagram en gyllen mulighet for deg som annonsør å kunne nå brukere på en ny måte.

Instagram er eid av Facebook. Det betyr at du kan nå brukere med samme presisjon som på Facebook. Facebook sitter på en enorm mengde informasjon om sine brukere. Denne informasjonen kan du som annonsør benytte for å nå din ideelle målgruppe. Det er blant annet mulig å målrette mot en kombinasjon av disse:

  • Geografi/språk
  • Alder/kjønn/sivilstatus
  • Utdannelse/jobb
  • Interesse/oppførsel

Ved å spre budskapet ditt til riktig målgruppe får du en langt mer effektiv bruk av annonsekronene dine enn med tradisjonelle medier. Oppnå flere salg, mer effektiv merkevarebygging og en god tilstedeværelse på nettet.

Hvilke annonseringsmuligheter finnes det på Instagram?

Instagram tilbyr flere annonseringsmuligheter. Det er i hovedsak to annonseringsmuligheter som er oftest relevant for våre kunder:

Promotering av innlegg – Få flere likes eller kommentarer på et Instagram innlegg.

Annonsering av nettside – Sender trafikk fra Instagram til nettsiden din.

I tillegg til disse to, så finnes det annonseringsmuligheter for blant annet å øke kjennskap til applikasjoner, app-nedlastninger og videoannonseringer. Før vi bestemmer hvilken annonseringsmulighetet vi benytter starter vi alltid med kartlegge ditt behov for å kunne sikre at vi jobber mot det målet som er viktig for din bedrift.

Hva koster det å annonsere på Instagram?

På Instagram betaler du for effekten du får tilbake. Så hva den faktiske kostnaden ender opp med å bli er opp til hva din bedrift ønsker å oppnå. Det er ingen fast sum du må betale for å annonsere på Instagram. Vi anbefaler derfor at du bestemmer et budsjett og/eller en varighet for annonseringen. Instagram vil tilpasse annonseringen slik at annonsen din alltid vises kontinuerlig i løpet et bestemt tidsrom som defineres før man starter å annonsere.

Det finnes flere betalingsformer å velge mellom når du skal annonsere på Instagram. Du kan enten betale per klikk (CPC), per tusen visninger (CPM) eller per engasjement (kommentarer, likes og lignende). Hva som er mest kostnadseffektivt for deg bestemmes av hva målene med annonseringen er.

Prisen du ender opp med å betale bestemmes av flere faktorer, blant annet av det Instagram kaller for Relevance Score (RS). RS reflekterer hvor relevant annonsen din er for målgruppen din. Valg av målretting og budskap er derfor viktig for å få optimal effekt av annonseringen.

Kontakt oss i dag så hjelper vi deg med å annonsere på Instagram!

Ta kontakt i dag for en uforpliktende samtale

Legg igjen nummeret ditt under eller send inn en forespørsel, valget er ditt!

Please leave this field empty.