Bing-annonsering

Selv om Google er den mest brukte søkemotoren i Norge, finnes det potensielle kunder man kan nå gjennom Bing. Av alle søkene som gjøres i Norge blir ca. 5 % gjort på Bing.
Konkurransen på søkeord er mindre i Bing enn i Google, noe som resulterer i lavere klikkpriser.

Hvorfor annonsere i Bing?

At Bing Ads ikke lønner seg som annonsør er en utbredt oppfatning. Dette er etter vår mening en feilaktig påstand. For mange firmaer vil dette faktisk være en gunstig annonsekanal.

Du vil bli overrasket over hvor stor andel av Norges befolkning som bruker Bing. Nesten hver femte nordmann tar i bruk søkemotoren, enten på jobb eller hjemme.

Bing kommer også som standard når du bruker Internet Explorer. Så de som har kjøpt seg ny PC og ikke lastet ned en alternativ nettleser vil i stor grad bruke Bing. Disse er alle potensielle kunder som du kan nå ut til.

Fordi det er en mindre andel som bruker Bing Ads fremfor Google AdWords er det lavere konkurranse om søkeordene og annonseposisjonene, og dermed en lavere klikkpris. I Bing er andelen personer som klikker på annonsene høyere enn i Google.

Om du allerede bruker Google AdWords er det ikke noe problem å benytte annonsene også til Bing Ads. Systemet er nærmest tilsvarende Google sitt oppsett, og utseende på annonsene er så å si det samme.

Hvordan fungerer annonser i Bing?

Bing Ads fungerer på akkurat samme måte som Google Adwords – kundene plotter inn et søkeord i søkefeltet, og hvis søkeordene passer til innholdet i annonsen din, vil du dukke opp over eller ved siden av søkeresultatene i nettleseren. Deretter kan kundene kontakte deg gjennom kontaktinformasjonen du har oppgitt, enten om det er telefonnummer, nettsiden din eller en adresse. Enklere blir det ikke.

Hva koster det å annonsere i Bing?

For å annonsere på Bing må du by på de søkeordene som passer til din annonse. Å velge riktig søkeord er alfa og omega i arbeidet med å lage kampanjer som bidrar til positiv ROI, altså avkastning på investeringen man har gjort.

Prisen for hvert søkeord speiler hvor lønnsomme de er i de ulike kjøpsnivåene. Søkeord med kommersiell hensikt er dyrere fordi brukerne som søker på disse ordene ofte er ute etter å kjøpe noe der og da. Det er altså visse ord som kan vise til en høy konverteringsrate, og disse er det stor konkurranse om. Andre søkeord retter seg mer mot utforskningsnivået, altså der kundene leter etter informasjon om produkter før de tar en avgjørelse. Disse ordene er fine å velge hvis du for eksempel har en hjemmeside som muliggjør kommunikasjon med kunden. Her kan vi i Optimal Norge hjelpe deg med å finne ut hvilke søkeord som er best for deg og din bedrift.

Når du har valgt ut de søkeordene du ønsker og budrunden er ferdig, blir du trukket et visst beløp hver gang noen klikker på annonsen din.

Vi bistår deg gjerne i oppsettet av din neste Bing-kampanje!

Ta kontakt i dag for en uforpliktende samtale

Legg igjen nummeret ditt under eller send inn en forespørsel, valget er ditt!