Webanalyse med Google Analytics

Inbound marketing tar utgangspunkt i ulike digitale markedsføringsdisipliner, og fører dem sammen i perfekt harmoni. En systematisk strategi skapt for å generere flere leads og fornøyde kunder. Er du klar for å ta din digitale markedsføring til nye høyder?

Hva er inbound marketing?

    Inbound marketing tar eksisterende markedsføringstaktikker til neste nivå. Målet er å skape målbare resultater for virksomheten din. Dette gjøres ved å legge en strategi som hjelper deg med å bli funnet av folk som aktivt søker etter dine tjenester. Mange vil beskrive inbound marketing som innholdsmarkedsføring på steroider.

    For å lykkes med denne formen for markedsføring trenger man en målrettet strategi, ressurser, spesialkompetanse og erfaring.

    Vår partner HubSpot beskriver inbound marketing som «den beste måten å gjøre fremmede til kunder, og kunder til ambassadører av virksomheten din».

    Inbound marketing omfatter: 

    • Drift av blogg
    • Produksjon av artikler
    • Sosiale medier
    • Betalt annonsering
    • Søkemotoroptimalisering (SEO)
    • Landingssider
    • Takkesider
    • Automatisert markedsføring
    • Call-to-actions (CTA)
    • E-postmarkedsføring
    • Produksjon av nedlastbart innhold

    Alt dette settes i system, måles og skreddersys din bedrift. Arbeidet gjennomføres av personer med ekspertise på områdene listet ovenfor.

    inbound workshop

    Kundereisen fra A til Å

    Formålet med inbound marketing er å tiltrekke seg de riktige besøkende til rett tid, gjøre dem til leads og til slutt fornøyde kunder. Med andre ord: Du tar hensyn til hele kundereisen.

    1. Tiltrekke

    Gjennom produksjon av nyttig innhold, SEO, distribusjon av innhold på sosiale medier og betalt annonsering, blir du synlig på nett. Å være synlig i søkemotorer, som Google og Bing, er avgjørede for å tiltrekke seg riktige besøkende. Målrettet betalt annonsering er hensiktsmessig å ta i bruk for raskere effekt.

    2. Konvertere

    I tillegg til artikler til blogg og sosiale medier produseres eksklusivt innhold. Ved å friste med verdifulle e-bøker, rapporter, videoer, tilgang til applikasjoner, gratis konsultasjoner eller lignende i bytte mot brukerens kontaktinformasjon, kan du konvertere dem om til leads.

    3. Selge

    Det gjelder ikke bare å hente inn mange besøkende og krysse fingrene for at de gjennomfører et kjøp. Du er nødt til å følge opp og gjøre gode valg basert på data du har samlet inn om brukerne dine. Et automatisert markedsføringsløp basert på persona settes i sving. Når det fremkommer at personen er klar til neste fase, er det tid for å ta kontakt – og du kan selge inn ditt produkt.

    4. Begeistre

    Ett kjøp garanterer ikke nødvendigvis flere kjøp i fremtiden. Derfor er det essensielt å følge opp og begeistre kundene dine, gjennom tilpassede tilbud og smart innhold. Slik sikrer du at de forblir lojale og gode ambassadører for din merkevare.

    Hvorfor velge Optimal?

    Vi i Optimal Norge er en gjeng ekte nerder som brenner for faget, med spisskompetanse på digital markedsføring. Med ekspertise innen rådgivning, prosjektledelse, innholdsproduksjon, betalt annonsering og SEO byr vi på kvalitet i alle ledd. Hos oss får du alltid målbar og resultatorientert markedsføring.

    Det er en kjent sak at det tar kort tid å lære noe, men lang tid å bli ekspert. Som performancebyrå leverer vi mer enn bare inbound marketing. Våre medarbeidere jobber daglig med teknisk SEO, avansert betalt annonsering og innholdsmarkedsføring. Dette skiller oss ut fra konkurrentene, og sikrer deg en eksepsjonell inbound-strategi.

    En inbound marketing-avtale med Optimal Norge er forutsigbar for deg som kunde. Du skal til enhver tid vite hvor vi er i prosessen, hvilke resultater vi sammen har oppnådd og hva som er neste steg på veien mot de ulike målene.