Image

Ønsker du å bygge en relasjon til dine potensielle kunder?

Content marketing, eller innholdsmarkedsføring, handler om å distribuere relevant og verdifullt innhold for potensielle kunder. Kort fortalt handler det om å gi forbrukere den informasjonen de leter etter, uten å rope høyest om seneste kampanjer eller laveste pristilbud.

Det skaper grunnlaget for en langvarig og tillitsfull relasjon som bryter seg gjennom den tradisjonelle reklamen. Hensikten med innholdsmarkedsføring er å tiltrekke og beholde kunder gjennom å bygge et langsiktig forhold, heller enn å promotere direkte produkter og tjenester.

Innholdsmarkedsføring kommer vanligvis til uttrykk som artikler, blogginnlegg, e-bøker, videoer, arrangementer, podcaster og andre kombinasjoner av tekst, lyd og bilde.

Hvorfor velge innholdsmarkedsføring?

Undersøkelser viser at forbrukere stadig ignorerer tradisjonelle markedsføringsmetoder. At det digitale landskapet både ekspanderer og profesjonaliseres i rekordfart, setter skyhøye krav til dagens bedrifter.

Gjennom skreddersydde nyhetsfeeder, adblockere og mer innhold enn noen gang, blir det stadig lettere for forbrukere å velge bort irrelevant informasjon. Det krever at du er nødt til å tenke i nye baner med markedsføringen din. Å skape godt og relevant innhold til en tydelig definert målgruppe er en avgjørende faktor for å tiltrekke seg nye kunder.

Skreddersydd til dine behov

For at forbrukere skal navigere i din retning i jungelen av informasjon, er det en rekke faktorer å ta hensyn til. Innholdet må i første omgang fremstå oversiktlig på en slik måte at det inviterer til videre lesning. Videre avhenger innholdet av å oppleves relevant for den som leser. Hvem er dine kunder og hva søker de etter av informasjon?

Vi gjennomfører søkeordsanalyser for å kartlegge hva forbrukere søker og lurer på, utvikler målgrupper (personas) for å gjenkjenne dine interessenter og kunders vaner og behov. Sammen fastsetter vi mål for markedsføringen. Ønsker du å øke antall besøkende til nettsiden, ha flere som melder seg på nyhetsbrevet eller å øke snittprisen per salg?

Uansett hva du ønsker å oppnå, stiller vi med vår ekspertise for å hjelp deg nå målene dine.

Målbare mål er gode mål

Hvorfor bruke dyrebare markedsføringkroner hvis man ikke vet hvem innholdet skal nå ut til? For at vi skal kunne dokumentere at arbeidet vi gjør har positiv effekt for våre kunder, sørger vi for at all markedsføring vi foretar oss for din bedrift er målbart. Vi jobber kontinuerlig med å optimalisere innholdet vi skaper for deg, for at du skal nå dine fastsatte mål.

Ta kontakt i dag for en uforpliktende samtale

Legg igjen nummeret ditt under eller send inn en forespørsel, valget er ditt!