batcave

Bing

Noen ganger må man skille seg ut og gjøre det ikke alle andre gjør. Med Microsoft Advertising kan du annonsere på Bing, den «glemte» søkemotoren som byr på lavere konkurranse og dermed mer for pengene.

BING SOM SØKEMOTOR

Bing er Microsoft sin egen søkemotor og en god nummer to etter Google. Det er en myte at det ikke lønner seg å annonsere i Bing. Det mange glemmer er at nesten hver femte nordmann tar i bruk søkemotoren, enten på jobb eller hjemme. Overraskende? Bing er også standard søkemotor på Internet Explorer, og flere velger å la denne innstillingen bli stående. Det betyr at mange brukere av denne nettleseren er potensielle mottagere av Bing-annonser.

Når det kommer til annonsering har Bing Ads en desidert fordel. Konkurransen på søkeord er lavere enn i Google, og klikkfrekvensen er høyere. Dette vil resultere i lavere klikkpriser. I tillegg er annonseoppsettet i Bing og Google tilsvarende lik. Det gjør at det oppsettet du allerede har i Google Ads enkelt kan overføres til Bing.

 

BING ADS I PRAKSIS

Bing Ads fungerer på akkurat samme måte som Google Ads. Kundene plotter inn et søkeord i søkemotoren, og hvis søkeordene passer til innholdet i annonsen din, vil du dukke opp i søkeresultatene. Deretter kan kundene kontakte deg gjennom informasjonen du har oppgitt, enten det er snakk om telefonnummer, nettside eller adresse. Enkelt og greit!

Prisen for hvert søkeord speiler hvor populære og lønnsomme de er. Dette må tas til vurdering før man velger hvilke søkeord som skal bys på. Vi hjelper deg mer enn gjerne med å sette opp din neste kampanje i Bing.

 

Trenger du hjelp med annonsering?

Les mer om Bing: