ENKELT Å KOMME I GANG
Annonser på Instagram oppleves ofte som en naturlig del av det eksisterende innholdet. Brukerne blar seg gjennom mengder av visuelle poster hver dag, og vips har du fanget oppmerksomheten deres uten at det oppleves som skrikende og påtvungen reklame.
Etter at Facebook kjøpte Instagram i 2012 har plattformen blitt svært annonsevennlig, og i dag kan du spisse markedsføringen din med like nøyaktig presisjon som på Facebook. Instagram har også et usedvanlig stort utvalg hva gjelder annonsemuligheter. Her kan du blant annet leke deg med:
- Annonser i stories
- Bildeannonser
- Videoannonser
- Karusellannonser
- Samlingsannonser
Det er heller ikke vanskelig å komme i gang med annonseringen på Instagram. Ved hjelp av de samme kraftige annonseringsverktøyene som Facebook bruker, kan du sette opp, kjøre og spore dine kampanjer på en enkel måte. Tilpass annonseringen til målgruppen din, og velg annonseformat. Deretter er det bare å legge inn et budsjett. Svært enkelt altså – i teorien.
MILLIONER AV INNTRYKK
Selv om annonsering på Instagram virker enkelt ved første øyekast, ligger det timevis med arbeid bak annonsene som faktisk fungerer. Instagram har for mange blitt en jungel av inntrykk, og det kan være fort gjort å gå seg vill blant millioner av bilder og videoer man kommer over på plattformen. Av denne grunn kan man kanskje spørre seg selv om det er vanskelig å finne frem til potensielle kunder i mylderet av brukere. Heldigvis ikke – som på Facebook kan du bruke målretting i annonseringen din basert på alt fra geografi og språk, til alder, kjønn, sivilstatus, utdannelse, jobb, interesse og hvordan mediet blir brukt.
Med vår hjelp blir du guidet trygt frem, og havner nøyaktig der du bør være – i synsfeltet til potensielle kunder.