snapchat annonsering

Snapchat

Snapchat har mange brukere, men svært få av dem er bedrifter. Annonsering på Snapchat byr på mange muligheter og man kan vinne mye på å våge litt. Spørsmålet er: Hvordan nå ditt publikum uten at det blir påtatt og krampaktig?

HVORFOR ANNONSERE PÅ SNAPCHAT?

Langt over halvparten av den norske befolkningen befinner seg på Snapchat. Når det kommer til andelen av bedrifter som er representert her, er nummeret langt lavere. Snakker vi om bedrifter som er godt representert står vi igjen med fryktelig få. Ikke se på dette som et hinder for markedsføringen av din bedrift på denne plattformen, men som en god mulighet!

På Snapchat kan du leke deg med:

  • Snap Ads
  • Story Ads
  • Collection Ads
  • Filter

I tillegg kan du bruke Business Center til å holde øye med hvilke annonsetyper som gjør det bra, og bruke verktøy til enklere å videreutvikle annonseringen din.

 

LAV PRIS, STORT POTENSIAL

Det er ikke mye som skal til før du kan annonsere på Snapchat. Med en privat- eller bedriftsbruker, samt Ad Manager og Dashboard er du godt i gang. På Snapchat er mange av de mest aktive brukerne mellom 18 og 29 år, så dersom du ønsker å treffe en yngre målgruppe er dette plattformen å gjøre det på.

Når det jobbes med markedsføring på Snapchat finner de fleste grensesnittet enkelt og brukervennlig. Likevel er det flere ting som må på plass for den mest optimale annonseringen, alt fra format og mobilvennlige nettsider til kreativt innhold og kvalitet på lyd, tekst og bilde. Samtidig har også Snapchat ytterligere retningslinjer som må følges slik at annonsene godkjennes. Tidkrevende? Joda, men vi tar oss tid til det. Vi hjelper deg mer enn gjerne med å nå ditt ønskede publikum gjennom annonsering på Snapchat.

Les mer om Snapchat:

VI RINGER DEG!

Trenger du hjelp med Snapchat?

Vi kan også helpe deg med