innholdsproduksjon

Innholdsmarkedsføring

Innholdsmarkedsføring dreier seg om mye mer enn bare å skrive artikler med fengende titler. Det handler om å legge en strategi for å skape langsiktige relasjoner. Å skrike høyest om det siste nye eller lave priser er ikke tingen her.

KAMPEN OM OPPMERKSOMHET

Content marketing, eller innholdsmarkedsføring, handler om å nå ut med relevant innhold til riktig målgruppe. Kort fortalt: Du skal gi forbrukere den informasjonen de leter etter uten at det oppleves som plagsomt.

Skal du hevde deg innen digital markedsføring i dag, settes det skyhøye krav til deg. Ikke bare er det flere som slåss om oppmerksomheten – folk er også lei av reklame. Bruk av Adblock har ikke blitt mindre populært med tiden, og vi har blitt eksperter på å ignorere irrelevant reklame. Hva betyr det? Jo, at vi må tenke nytt! Veien til forbrukernes hjerter går nå gjennom godt og relevant innhold. Det gjelder å skape innhold som forbrukerne trenger og kan relatere seg til. Det er slik du skaper langvarige kundeforhold og skiller deg fra konkurrentene dine.

 

INNHOLD SOM SELGER

Hvem prøver du å nå ut til? Hvorfor det? Og ikke minst – hvordan skal du nå dem? Her på huset gjetter vi ikke, vi gjør grundig forarbeid. Med søkeordsanalyse og personas som våpen kartlegger vi hva forbrukere søker etter, hvilke ord de bruker og hva de er interessert i. Deretter legger vi en slagplan og ser til at den gjennomføres til punkt og prikke.

Innholdsmarkedsføring kan måles, og det akter vi å gjøre! Hvilke mål vi jobber etter og hvordan vi skal måle dem finner vi ut sammen. Optimalisering vil være en viktig del av arbeidet gjennom hele avtaleperioden. På den måten sikrer vi at innholdet oppnår sitt fulle potensial.

 

SKRIVE KAN MAN JO GJØRE SELV, ELLER?

Vi vet at det finnes mange bedrifter der ute som har ansatte med teft for godt innhold. Få ting gjør oss lykkeligere enn kunder som vet å sette pris på fengende tekster. Vi er avhengige av kunder som vet hva de driver med – dette gjør oss bedre sammen! Optimal er nemlig mye mer enn bare en artikkelfabrikk.

Hva får man med innholdsmarkedsføring, spør du?

  • Workshop
  • Personas
  • Søkeordsanalyse
  • Publiseringsplan
  • Oppfølging
  • Oppsett av sporinger
  • Rapport
  • Forberedende undersøkelser
  • Forarbeid på hver artikkel
  • Velskrevne artikler
  • Oppsett av artikler i CMS
  • Kvalitetssikring av innhold internt og eksternt
  • Optimaliserte bilder
  • Publisering på blogg og i sosiale medier
  • Rapport
  • Optimalisering i avtaleperioden

Artiklene som produseres blir skrevet av tekstforfattere med øye for detaljer. Trenger du en artikkel som svarer på et vanlig spørsmål? Eller som forklarer noe innviklet på en enkel måte? Kanskje du ønsker at vi skal gjennomføre intervjuer med eksperter? Eller skrive gode kundehistorier? Ingen oppgave er umulig!

VI RINGER DEG!

Trenger du godt innhold?

Les mer om innholdsmarkedsføring: